Mijn pleidooi voor de leraar!

Blogcollectief Onderzoek Onderwijs

Het onderwijs is volop in beweging. Voor de beroepsgroep een grote en uitdagende verantwoordelijkheid.Ook lijkt er een nieuwe vocabulaire zijn intrede te doen. Bij mij veroorzaakt dat wat opgetrokken wenkbrauwen en enige ergernis.

Onderwijs2032 houdt de gemoederen van, toch in ieder geval een aantal leraren, flink bezig. Ook heeft het ook zijn weg gevonden naar andere stakeholders, waaronder onderwijsadviesbureaus. Ik merk dat de beroepsgroep nu al alert moet zijn om niet weer uitvoerder van andermans ideeën te worden.

Mijn mailbox loopt op sommige dagen vol met mails van commerciële partijen die heel goed weten hoe wij, de onderwijssector, dit advies vorm moeten geven. Natuurlijk hebben zij er de juiste ‘tools’ voor bedacht. Het is slechts een kwestie van implementeren en daar geven zij graag alle hulp bij (tegen betaling natuurlijk).

Beeldvorming

Onderstaande tabel werd mij onlangs voorgeschoteld en de niet alerte leraar zou toch maar zo kunnen denken dat…

View original post 996 woorden meer


Geef een reactie

